سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / /

مقایسه و تحلیل محیط کسب‌وکار ایران با جهان


مقایسه و تحلیل محیط کسب‌وکار ایران با جهان

مقایسه و تحلیل محیط کسب‌وکار ایران با جهان

یکی از مهمترین راهبردهای اقتصادی برای دولت‌ها آگاهی از وضعیت فضای کسب‌وکار و تلاش جهت بهبود آن بشمار میرود. بانک جهانی، بهبود محیط کسب‌وکار را یکی از چالشهای اساسی توسعه کشورهای در حال توسعه معرفی کرده و آن را برای ایجاد فرصت‌های شغلی، کاهش فقر، کارآفرینی و بهبود فضای استاندارد زندگی مردم اساسی می‌داند

بانک جهانی سالیانه ۱۴ سرفصل مختلف فضای کسب‌وکار را برای ۱۹۰ کشور مورد بررسی قرار می‌دهد. وضعیت سرفصلها با استفاده از 11 شاخص بانک جهانی سالیانه ۱۴ سرفصل مختلف فضای کسب‌وکار را برای ۱۹۰ کشور مورد بررسی قرار می‌دهد.

خوب است بدانید در این رتبه‌بندینیوزلندبا کسب نمره ۸۶٫۵۹ بعنوان آسان‌ترین کشور برای انجام کسب و کار در رتبه نخست قرار گرفت. پس از آن کشورهای سنگاپور، دانمارک، هنگ کنگ، کره جنوبی، گرجستان، نروژ، آمریکا، انگلیس، مقدونیه و امارات در رده‌های دوم تا یازدهم قرار دارند.

در بند الف ماده ۲۲ قانون برنامه ششم توسعه، آمده است: دولت مکلف است با اقدام قانونی در جهت اصلاح قوانین، مقررات و رویه‌ها، محیط کسب‌وکار را بگونه‌ای امن، سالم، سهل و شفاف سازد تا در پایان سال چهارم اجرای قانون برنامه، رتبه ایران در دو شاخص “رقابت پذیری بین‌المللی” و “حقوق مالکیت” در میان کشورهای منطقه سند چشم انداز به رتبه سوم ارتقا یابد و هر سال ۲۰% از این هدف محقق شود. در شاخص کسب و کار هر سال ده رتبه ارتقا یافته و به کمتر از هفتاد در پایان اجرای قانون برنامه برسد.

همانطور که ملاحظه می‌کنید؛ متاسفانه رتبه ایران در شاخص سهولت کسب‌وکار نه تنها طی دو سالی که از اجرای برنامه ششم توسعه میگذرد، کاهش نیافته بلکه تنزل کرده و از هدف تعیین شده ۵۸ رتبه فاصله گرفته است!

www.DigiFiles.org

 

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای مقایسه و تحلیل محیط کسب‌وکار ایران با جهان

  1. احمد رضا

    دست گلتون درد نكنه چه خوبه هستين هميشه موفق باشين، مرسي

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا