سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

مهارت روابط بین فردی


مهارت روابط بین فردی:

مهارت روابط بین فردی یکی از مهم‌ترین مهارت های ضروری زندگی است که در هنگام ورود به جامعه و برخورد با دیگران به آن نیاز داریم. یادگیری مهارت‌های ده گانه زندگی باعث تغییر نگرش، بروز رفتارهای مثبت اجتماعی، کاهش خشونت و تمایلات به مصرف مواد مخدر می‌شود. لذا سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد که تمامی این مهارت‌ها باید در دوران کودکی به افراد آموزش داده شود تا در هنگام ورود به مدرسه با استفاده آزمون و خطا در آن متبحر شوند.

*شناختن فرد مقابل و اعتماد کردن به یکدیگر
*پذیرش ، همدلی و حمایت یکدیگر
*حل تعارض ها

اگر چه تعارض امري بديهي در روابط بين افراد است اما نحوه برخورد با آن مهم است.تعارضات و اختلافات نبايستي ناديده گرفته شود و نه با پرخاشگري و خشونت برخورد شود.مهم ترین اصل ارتباط بین فردی شناخت حدودی افراد و چهارچوب‌های آنها است. وقتی ما فردی را به اندازه‌ای هرچند کم بشناسیم می‌توانیم متوجه شویم که وی چه حدود و چهارچوبی دارد. ممکن است فردی بسیار اجتماعی باشد و در همان لحظات اول با وی احساس صمیمت کنید و ممکن است فردی مدت‌ها زمان ببرد تا بتوان با او ارتباط برقرار کرد. هیچکدام از دو گروه بد یا خوب نیستند و فقط شخصیت‌های متفاوتی هستند که باید بتوانیم آنها را بشناسیم و با آنها به بهترین نحو ارتباط برقرار کنیم.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای مهارت روابط بین فردی

  1. کرمی

    میخوام یه تشکر خیلی خیلی صمیمانه داشته باشم بخاطر این پشتیبانی و مشتری مداری عالی که دارند. امیدوارم که به درجات والایی از موفقیت برسید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا