سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : /

مهارت های زندگی

مهارت های زندگی
انسان قرن معاصر با واژه هاي اضطراب ، افسردگي ، تنهايي ، شكست ، تنيدگي و فشار رواني و…. به خوبي آشنا است همه ما گاهي در زندگي با چالش ها و مشكلاتي مواجه مي شويم.
در جريان اين دشواريها ، در اختيار داشتن منابع و مهارت هايي كه به ما كمك مي كنند تا به بهترين شيوه ممكن از عهده ي حل مشكلات خود برآييم ، تسكين بخش و اميدواركننده است.
مهارت هاي زندگي مجموعه اي از توانايي هاي رواني – اجتماعي هستند كه زمينه سازگاري و رفتار مثبت و مفيد را براي افراد فراهم مي آورد.


مهارت های زندگی
انسان قرن معاصر با واژه هاي اضطراب ، افسردگي ، تنهايي ، شكست ، تنيدگي و فشار رواني و…. به خوبي آشنا است همه ما گاهي در زندگي با چالش ها و مشكلاتي مواجه مي شويم.در جريان اين دشواريها ، در اختيار داشتن منابع و مهارت هايي كه به ما كمك مي كنند تا به بهترين شيوه ممكن از عهده ي حل مشكلات خود برآييم ، تسكين بخش و اميدواركننده است.مهارت هاي زندگي مجموعه اي از توانايي هاي رواني – اجتماعي هستند كه زمينه سازگاري و رفتار مثبت و مفيد را براي افراد فراهم مي آورد.بطور کلی مهارتهای زندگی عبارتند از توانایی‌هایی که منجر به ارتقای بهداشت روانی افراد جامعه، غنای روابط انسانی، افزایش سلامت و رفتارهای سالم در سطح جامعه می‌گردند. 

مهارت‌های زندگی توانایی‌هایی هستند که با تمرین مداوم پرورش می‌یابند و شخص را برای روبه‌رو شدن با مسایل روزانه زندگی، افزایش توانایی‌های روانی، اجتماعی و بهداشتی آماده می‌کنند. سازمان جهانی بهداشت مهارتهای زندگی را چنین تعریف نموده است: توانایی انجام رفتار سازگارانه و مثبت به گونه‌ای که فرد بتواند با چالشها و ضروریات زندگی روزمره خود کنار بیاید. در تعریف دیگر می‌توان مهارت‌های زندگی را مجموعه‌ای از مهارت‌ها و شایستگی‌های فردی و گروهی دانست که افراد برای زیستن در هزاره جدید به آن نیازمند می‌باشند. همزمان با یادگیری تسلط و استقرار، در این مهارت‌ها فرد علاوه بر رسیدن به آرامش و تعادل در زندگی فردی و اجتماعی به ایفای نقش در زندگی خود می‌پردازد.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

2 دیدگاه برای مهارت های زندگی

  1. گیلوانی

    انقدرررر کامله که جای حرفی نمی مونه. شمارو واقعا قبول دارم.

  2. نسیم

    من از این مقاله واقعا راضی بودم تونستم اطلاعات خوبی رو از این آموزش به دست آوردم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا