سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

نظام پیشنهادات (بررسی تطبیقی)


نظام پیشنهادات (بررسی تطبیقی)

نظام پیشنهادات (بررسی تطبیقی)

نظام پيشنهادات سيستمي است که به منظور جلب مشارکت کارکنان، پيشنهادات ايشان را در جهت بهبود عملکرد سازمان دريافت و کارشناسي کرده و به پيشنهادهاي پذيرفته شده جوايزي اهدا مي کند و پيشنهادهاي پذيرفته شده را به مرحله اجرا در مي آورد.

پیشنهادات کارکنان می‌تواند به افزایش کارایی، حذف ضایعات و اتلاف‌های زمانی، بهبود ایمنی و بهبود کیفیت محصولات و خدمات یک شرکت کمک کند. با استفاده از سیستم پیشنهادات نه‌تنها منافع شرکت ازلحاظ صرفه‌جویی در هزینه که در نتیجه‌ی پیشنهادات کارکنان بوده محقق می‌شود بلکه باعث بهتر شدن روحیه‌ی کارکنان نیز می‌شود. در بسیاری از موارد، نظام پیشنهادات می‌تواند به توسعه‌ی کار تیمی در بین کارکنان کمک کند. درحالی‌که هدف یک “نظام پیشنهادات” این است که باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های برنامه‌ریزی‌شده شود اما مزایای نامحسوس دیگری را نیز در بر دارد.

خلاصه کتب مفید

یک نظام پیشنهادات اهداف زیر را دنبال می‌کند:

  • پیشنهاد به مدیریت در زمینه‌ی بهبود کارایی شرکت: ممکن است کارکنان نحوه‌ی کاهش ضایعات و اتلاف‌ها، جلوگیری از خطرات ایمنی، بهبود روش‌های کار و غیره را پیشنهاد دهند.
  • تشویق کارکنان برای ارائه‌ی شکایات و مطالبات
  • بالا بردن روحیه‌ی کارکنان از طریق دادن فرصتی به آن‌ها برای بیان ایده‌های خود در مورد نحوه‌ی انجام کار، پذیرفته شدن پیشنهادات آن‌ها و غیره.
  • مشارکت: توسعه و فعال‌سازی ساختار سازمانی
  • توسعه‌ی مهارت‌ها: بهبود عملکرد در حین کار (OJT)
  • اثرات: نتایج مشهود و نامشهود
هدف از یک نظام پیشنهادات موفق استفاده از مخزن ایده‌ها و تفکر خلاقانه‌ی همه‌ی کارکنان برای بهبود فرایندهای کاری و محصولات است. برای انجام این کار نیاز به درک مناسب تمامی افراد از فرایندها، پشتیبانی مدیریت از سیستم، تشویق و پاداش‌های معنادار و ساختاری برای اطمینان از این است که هیچ‌چیز از بین نمی‌رود. مؤلفه‌های یک سیستم پیشنهادات موفق برای کارکنان را می‌توان به چهار حوزه‌ی اصلی تقسیم کرد: پشتیبانی مدیریت، ساختار برنامه، قابلیت نظارت و ارتقای برنامه و شناخت و پاداش.

یک نظام پیشنهادات موفق باید باعث ارتقای کارکنان شود. به‌طورمعمول دستورالعمل‌هایی تحت یک کتابچه به کارکنان داده می‌شود که در آن سیستم پیشنهادات شرکت را توضیح می‌دهد. چنین راهنماهایی معمولاً حاوی بیانیه‌ای از پشتیبانی مدیریت است که کارگران و کارکنان را تشویق می‌کند تا “صحبت کنند” و پیشنهادات عملی برای بهبود عملیات را ارائه دهند. در این کتابچه‌ی راهنما همچنین مشخص شده که چه کسی واجد شرایط دریافت جایزه و پاداش است و چه نوع پاداش و جوایزی اهدا می‌شود. در برخی از شرکت‌ها سطوح خاصی از مدیریت، واجد شرایط دریافت جوایز و پاداش برای پیشنهادات خود نیستند. درنهایت این کتابچه‌ی راهنما معمولاً حاوی یک یا چند فرم استاندارد است که می‌توان پیشنهاداتی را بر اساس آن‌ها ارائه کرد. فرم‌های دیگری نیز معمولاً به روش‌های مختلف در اختیار کارکنان قرار می‌گیرد.

www.Digifiles.org

5/5 - (2 امتیاز)

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

3 دیدگاه برای نظام پیشنهادات (بررسی تطبیقی)

  1. محمد

    بسیار عالی و کاربردی. ممنون

  2. حسن

    تحویل سریع کار ، پشتیبانی عالی و قیمت مناسب

  3. دانشجو

    سلام
    مطلب خوبی بود ، بنظرم در دانشگاه هم نظام پیشنهادات باید بگذارند تا ما دانشجویان بدون ترس انتقاد کنیم
    مرسی از سایت حرفه ای تون و پشتیبانی عالی تون

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا