سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

کاربرگ عملی کارگاه آموزشی تنظیم خلق منفی


کاربرگ عملی کارگاه آموزشی تنظیم خلق منفی

کاربرگ عملی کارگاه آموزشی تنظیم خلق منفی

خلق منفی یک پدیده‌ی شایع و بسیار طبیعی است که همه‌ی افراد آن را تجربه می‌کنند به این صورت که در اثر موضوعی خلق‌شان تنگ می‌شود، حوصله و انگیزه‌ی لازم برای انجام کارهایشان را ندارند، بابت سوژه‌ی خاصی غمگین و ناراحت هستند، هر زمان که به آن فکر می‌کنند حالشان گرفته می‌شود و همین حالت گرفته و ناراحت آنها را کسل و بی‌حوصله می‌کند. در نتیجه کاربرگ عملی کارگاه آموزشی تنظیم خلق منفی میتواند در تحقیقات و ارائه های کلاسی شما مفید باشد.

خلق چیست؟

خلق یک حالت هیجانی پایدار درونی است که تا مدتی باقی می‌ماند. وقتی از خلق صحبت می‌کنیم به حالت‌های هیجانی پایدار اشاره داریم؛ درواقع خلق حالت نافذ هیجان است. تفاوت خلق و عاطفه این است که عاطفه گذرا و محدود است و بیشتر در تظاهرات چهره‌ای خودش را نشان می‌دهد؛ ممکن است شما یک عاطفه‌ی منفی را برای چند لحظه و چند دقیقه تجربه کنید و بعد از چند لحظه آن حالت عاطفی از بین برود و تغییر کند. اما خلق پایدارتر است؛ ممکن است شما چندین ساعت، روز، هفته یا حتی چند ماه در یک خلق بمانید. 

تاثیر خلق منفی بر فرد

افسردگی علائم متعددی دارد و بر تمام ابعاد زندگی تاثیر می گذارد در واقع تاثیر خلق منفی بر فرد را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد : 

  • تاثیر افسردگی بر احساسات شخص
  • تاثیر افسردگی بر رفتار فرد
  • تاثیر افسردگی بر افکار و باورهای فرد

مباحث مفید روانشناسی

افسردگی در واقع از مجموع چهار نشانه مختلف تشكیل شده است كه البته لازم نیست فرد به همه علایم دچار شود تا بتوان او را افسرده دانست، اما هر چه بیشتر دچار این علایم شده و هر چه شدت این علایم بیشتر باشد با اطمینان بیشتری می‌توان ابتلاء به افسردگی را تشخیص داد.

نشانه های جسمانی: موذیانه ترین نشانه ها در افسردگی تغییرات جسمانی هستند، تغییر در اشتها (افزایش یا كاهش اشتها)، آشفتگی خواب (بد خوابیدن، به سختی خوابیدن، زودتر از موقع بیدار شدن یا زیاد خوابیدن) خستگی و فرسودگی، مشكلات گوارشی (یبوست و اسهال) بی میلی جنسی، نامنظم شدن عادت ماهانه، سرگیجه و سبكی سر، كم تحركی روحی و جسمی و درد های عضلانی از جمله نشانه های جسمانی است.

نشانه های شناختی: این نشانه شامل افكار منفی است، افكار منفی نسبت به خود، دیگران و دنیا. فرد افسرده به صورت كاملا منفی درباره خودش فكر می كند و این افكار نگرش او را نسبت به خودش و آینده تحت الشعاع قرار می دهد. اعتماد به نفس اندك، احساس حقارت، احساس بی كفایتی و نالایقی و بدبینی به بهبود امور از جمله نشانه های شناختی است.

نشانه های هیجانی: غم برجسته ترین و فراوانترین نشانه هیجانی در افسردگی است. فقدان مسرت و از بین رفتن شادی در زندگی نیز تقریبا به انداره غم رایج است. ناامیدی، گریه، فكر به خودكشی، بی علاقگی به سرگرمی‌، تفریحات و فعالیت‌های خانوادگی از جمله نشانه های هیجانی است.

نشانه های انگیزشی: افراد از نظر میزان برانگیختگی با هم تفاوت دارند اما انگیزش افراد افسرده در حال كاهش است. منفعل بودن و اشكال و ناتوانی در شروع فعالیت‌ها از جمله نشانه های انگیزشی است.

www.DigiFiles.org

 

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

2 دیدگاه برای کاربرگ عملی کارگاه آموزشی تنظیم خلق منفی

  1. مهدی زاده

    بسیار کاربردی و علمی بود مرسی

  2. جهانگیر

    سلام سایت خوب دی جی فایلز
    ممنون از شما بابت زحمات و محتوای عالی تون

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا