سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

مهارتهای کلیدی مدیریت


مهارتهای کلیدی مدیریت

مهارتهای کلیدی مدیریت

مهارت قدرت و توانایی انجام موثر کارهاست. با توجه به این که هیچ معیار و شاخصی برای آن وجود ندارد، هر فردی می‌تواند هر مهارتی را از طریق تمرین بیاموزد.مهارت معمولاً در برابر استعداد قرار می‌‌گیرد. مهارت هم توانایی انجام کار است، اما فرد با این توانایی زاده نمی‌شود. این توانایی با آموزش و تلاش زیاد به‌دست می‌آید. برخلاف استعداد، توانایی‌ها چیزهایی هستند که می‌توان آنها را فراگرفت. شاید حتی بعضی اوقات چندین سال طول بکشد تا فرد بتواند توانایی خاصی را به صورت کامل و تأثیرگذار به‌دست آورد.

مدیریت به فراگرد به‌کارگیری کارامد و اثربخش منابع مادی و انسانی زیر نظام ارزشی پذیرفته شده آن جامعه با عنایت به اصولی چون برنامه‌ریزی، سازماندهی، بسیج منابع و امکانات، هدایت و کنترل و نظارت بر اساس هدف‌های از پیش تعیین شده گفته می‌شود.

مدیریت افراد بر رهبری، آموزش، توسعه، ایجاد انگیزه و مدیریت روزانه کارکنان با هدف دستیابی به اهداف و مأموریت کلی سازمان متمرکز است. وظایف موجود در مدیریت افراد شامل همه وظایف مربوط به افراد، از جمله استخدام، آنبوردینگ، آموزش و توسعه، مدیریت عملکرد، مشارکت کارکنان، و پاداش و مزایا می‌شود.

مدیر شدن یک روش عالی برای رسیدن به این هدف است. در حالی که مدیریت برای موفقیت هر شرکتی بسیار مهم است، اما بودن در این پست لزوماً کار آسانی نیست.مدیران عالی تیم‌های شاد و کارآمدی را ایجاد می‌کنند که به طور مداوم به اهداف سازمانی خود نائل می‌شوند. برای تبدیل شدن به یک مدیر با عملکرد عالی، به مجموعه‌ی متنوعی از مهارت ‌های مدیریتی نیاز دارید. این‌ها برای ایجاد یک تیم پر ستاره که به شما برای هدایت مؤثر، مدیریت، برقراری ارتباط روشن و ایجاد انگیزه در رسیدن به اهداف، اعتماد دارند بسیار مهم هستند.

مهارتهای ارتباطات موثر سازمانی

مهارت های مدیریتی برای تمامی مدیران بلندپرواز ضروری است. چه پیشگام باشند و چه کارآفرین، چه مدیر فعلی چه مدیر بعد از این. مهارت های مدیریتی چه هستند؟ در این مقاله یک راهنمای مهارت‌های برتر مدیریت را آماده کرده‌ایم تا در مسیر مدیریت به شما کمک کند. اولین سؤال این است که چطور می‌توانید مدیر خوبی باشید؟ هر مدیر خوبی باید سه مهارت مدیریتی پایه را در مجموعه مهارتهای حرفه ای خود داشته باشد.

همه مشاغل مرتبط با مدیریت سازمان مستلزم کاربرد مهارت‌هاست. در انجام دادن بعضی از وظایف، مهارت‌های سه‌گانه لازم و ملزوم یکدیگر به نظر می‌رسند. با وجود این، ارزش نسبی آنها در سطوح و رده‌های مختلف مدیریت فرق می‌کند. مدیران رده‌های سرپرستی به مهارت‌های فنی قابل ملاحظه‌ای نیاز دارند. وظایف آنها غالباً ایجاب می‌کند که زیردستان خود را راهنمایی کنند یا آموزش دهند.

در مقابل مدیران رده‌بالای سازمان‌ها چندان نیازی به مهارت‌های فنی ندارند. وظایف تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و سازماندهی ایجاب می‌کند که به مهارت ادراکی قابل ملاحظه‌ای مجهز باشند. مهارت‌های انسانی تقریباً لازمه انجام دادن همه وظایف در همه سطوح مدیریت است. مدیران صرفنظر از نوع وظایف یا سطح مسئولیت و مقام با افراد انسان سر و کار داشته برای جلب همکاری و اثرگذاری بر رفتار آنها باید از مهارت‌های انسانی برخوردار باشند. نظر به اهمیت موضوع در این مقاله به تشریخ مهارت‌های مدیریت پرداخته شده است.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مهارتهای کلیدی مدیریت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا