سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / /

پياده سازي پروژه 5S


پياده سازي پروژه 5S

پياده سازي پروژه 5S
مقدمه
مديريت کيفيت جامع در کتاب محمود حاجي شريف (تحت همين عنوان) اقدامي هوشمندانه، آرام و مستمر که تاثير سينرژيک در تامين اهداف سازمان دارد و در نهايت به رضايت مشتري، افزايش کارايي و ارتقا سطح رقابت در بازار ختم مي شود معرفي شده است. اين سيستم يک پيکره متحرک معني دار و هدفمند و زنده است که همه اجزايش از يک قلب تغذيه مي شوند و با يک روح زنده اند و رسالت آن حفظ سازمان در دوره تکامل از چرخه عمر سازمان مي باشد. هدف نهايي اين مفهوم رسيدن به انسان ايده آل است. بر اساس استاندارد بين المللي ايزو 8402 مديريت کيفيت جامع شامل همه فعاليت هاي مديريتي است که خط مشي کيفيت، اهداف و مسئوليت ها را تعيين نموده و آنها را با وسايلي همچون برنامه کيفيت، کنترل کيفيت، اطمينان کيفيت و بهبود کيفيت در درون نظام کيفيت به اجرا در مي آورد.
,5S سيستم و فني براي بهسازي و آراستگي در محيط کار مي باشد که به منظور برقراري و حفظ فضاي کيفيتي در يک سازمان به کار گرفته مي شود و وجه تسميه آن پنج کلمه ژاپني است که عبارتندازتفکيک،ترتيب،تميزي،تداوموتعليم.
سيستم 5S پس از جنگ جهاني دوم در ژاپن شکل گرفت که در سه دسته از صنايع مورد استفاده قرار گرفت.دسته اول صنايعي که رعايت بهداشت و نظم از زيرساخت هاي اساسي آن است.دسته دوم، سازمان هاي خدماتي مانند هتل ها، سوپرمارکت ها، کتابخانه ها و بيمارستانها و غيره را در بر مي گيرد. دراين سازمان ها، مشتري با محيط سازمان تماس مستقيم و نزديک دارد. حساسيت بالاي مشتريان اينگونه از سازمانها به تميزي، نظم و سرعت پاسخگويي به خواسته هايشان موجب مي شود که اين سازمان ها براي بقا و رقابت ناچار باشند از اصول خاصي را رعايت نمايند. دسته سوم شامل سازمان هاي پيشرويي است که به اهميت مباحثي مانند انسان-ماشين، انسان-کار و انسان- محيط توجه خاصي نموده است.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

آشنایی با پمپهای سانتریفیوژ

آشنایی با پمپهای سانتریفیوژ

آموزش ایمنی و بهداشت کار

آموزش ایمنی و بهداشت کار

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 26,500 تومان
  • دسته:
راه و رسم گفتگو

راه و رسم گفتگو

1 دیدگاه برای پياده سازي پروژه 5S

  1. جلال

    ممنونم واقعا عالی و بی نظیر
    بسیار و بسیار سپاس گذارم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا