سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / / / / /

خلاصه کتاب باهوش تر، سریعتر بهتر


خلاصه کتاب باهوش تر، سریعتر بهتر

همه ما بی انگیزگی را تجربه کرده ایم و می دانیم بدون انگیزه هیچ کاری پیش نمی رود . انگیزه خود به هدفی که داریم و تصمیماتی که می گیریم ، مربوط است .برای تعیین هدف و تصمیم گیری درست هم به تمرکز نیاز داریم که در دنیای پر تلاطم و پرهیاهوی امروز نعمتی کمیاب است .

اگر ریشه انگیزه این چنین عمیق و در نعمتی است که هر کسی از آن برخوردار نیست پس چرا دنیا این همه افراد موفق به خود دیده است که بیشترشان آدم هایی معمولی با امکانات معمولی و حتی در برخی موارد با مشکلات بسیار بیشتر از ما بوده اند . این کتاب با بررسی داستان این افراد سعی دارد از راز آن ها پرده بردارد .

یکی از نکات مثبت خلاصه کتاب باهوش تر، سریعتر بهتر ،  پیوستی در انتهای آن است که تجربه ی نویسنده از به کار گیری این رهیافت ها را با محاطب در میان می گذارد . برای استفاده علمی از ایده های این کتاب ، این پیوست به خوانندگان کمک میکند الگوی مناسبی داشته باشند و بهانه ای برای خواندن و کنار گذاشتن این کتاب باقی نمی گذارد . نکته ی دیگر درباره ی این پیوست این است که نقش خلاصه ای مفید را برای خوانندگان ایفا می کند و می تواند برای مراجعات بعدی بسیار کارگشا باشد.

اگر همیشه سر بزنگاه انگیزه شما را تنها می گذارد و از تصوری که درباره خودتان داشته اید دور شده اید و انگیزه انجام هیچ کاری رو ندارید یا برای دست یابی به انگیزه ، هدفی ندارید یا بارها و بارها به هدف خود نرسیده اید ، این کتاب می تواند به شما کمک کند راه درست را در جنگل انبوه مشکلات زندگی پیدا کنید و به سلامت و مقصد دلخواهتان برسید.

خلاصه کتاب باهوش تر، سریعتر بهتر

تحول در دوره آموزش نظامی ، آسایشگاه سالمندان و مرکز کنترل

طی دو دهه چندین تحقیق در مجلات پزشکی منتشر شد یک استاد شصت ساله بود که کاهش علاقه شدیدی را تجربه کرده بود . او در رشته اش متخصص بود و اخلاق کاری سفت و سختی داشت بعد از یک روز به یک باره دست از کار کشید وی به پزشکش گفت دیگه روحیه ندارم ، انرژی ندارم ، قدرتش رو ندارم . صبح ها به سختی از جام پا میشم .

دختری نوزده ساله بود که به علت نشست منواکسید کربن مدت کوتاهی بی هوش شده بود و به نظر می آمد که بعد از آن انگیزه اش را برای بیشتر کارهای اساسی از دست داده است . کل روز را در یک وضعیت می نشست مگر اینکه مجبورش میکردند حرکت کند . عصب شناسی درباره این مورد نوشته پدرش متوجه شد نمی تواند تنهایش بگذارد چرا که میگفت اونو تو ساحل پیدا کرده در حالی که انقدر یک جا مونده که به شدت دچار آفتاب سوختگی شده ، اونم جایی که ساعت ها زیر یک چتر دراز کشیده بود : بی حالی شدید بهش اجازه نداده بود که بعد از تغییر جهت نور خورشید و از بین رفتن سایه جاشو عوض کنه .

در اواخر سال های 1980 عصب شناسی فرانسوی در مارسی به نام میشل حبیب از این نمونه ها آگاهی یافت و جذب قضیه شد . او آرشیوها و مجلات را به دنبال داستان های مشابه زیرو رو کرد . مواردی نادر ولی مشابه یافت : یکی از بستگان بیمار را برای معاینه می آورد و می گفت رفتارش ناگهان تغییر کرده و منفعل شده است . دکترها هیچ علت پزشکی برای مشکل پیدا نمی کردند . در آزمایش بیماری ذهنی نمره عادی کسب می کردند . بهره هوشی آنها بین متوسط و زیاد بود و از نظر فیزیکی سالم به نظر می آمدند . هیچ کدامشان نمی گفتند افسرده هستند و درباره بی حوصلگیشان شکایت نمی کردند . حبیب با پزشکان این بیماران تماس گرفت و از آن ها خواست تصاویر ام آر آی آن ها را به او بدهند . او یک نقطه اشتراک دیگر نیز پیدا کرد.

5/5 - (7 امتیاز)

محصولات مشابه

هوش هیجانی

هوش هیجانی

اسناد بالادستی صنعت داروسازی

اسناد بالادستی صنعت داروسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: تومان
  • دسته:
پدافند غیر عامل

پدافند غیر عامل

توانمندسازی کارکنان

توانمندسازی کارکنان

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 12,700 تومان
  • دسته:
سیستم مدیریتی غازها

سیستم مدیریتی غازها

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 7,000 تومان
  • دسته:
کاربرگ عملی کارگاه آموزشی تنظیم خلق منفی

کاربرگ عملی کارگاه آموزشی تنظیم خلق منفی

6 دیدگاه برای خلاصه کتاب باهوش تر، سریعتر بهتر

  1. هوشنگ

    خسته نباشید
    متن کتاب شگفت انگیز بود
    سپاسگزارم از سایت دی جی فایلز
    عالی هستید

  2. مجتبی شکوری

    سلام
    واقعا واقعا دمتون گرم و خسته نباشید
    خیلی خوبید شما
    من ب طور اتفاقی دی جی فایلز رو پیدا کردم اما از همون روز و باخوندن مطالبتون کلی انگیزه پیدا کردم واسه خوندن کتاب
    واقعا لذت داره کتاب خوندن
    بازم ممنون
    پاینده باشید

  3. مریم اکبری

    سلام این یک کتاب کاربردی و بینهایت مفیده به شرطی که خواهان تغییر باشید, من گمشده‌های خودم رو در این کتاب پیدا کردم

  4. سیمرغ

    کتابی کاربردی و عالی است. آقای داهیگ در این کتاب نیز مثل کتاب دیگرش به نام قدرت عادت، واقعا مطالب را پژوهش کرده و نتایج علمی آن را به شیوایی هرچه تمام بیان کرده است. بخصوص آنکه در پیوست اول با عنوان راهنمای خوانندگان، کاربرد کتاب را بصورت عملی و ملموس بیان کرده است. توصیه دارم حتما آنرا بخوانید حتی اگر شکل یک کتاب داستان پر از حکایت‌های مختلف به آن نگاه کنید.

  5. دکتر اکبر اعتماد

    این کتاب مطالب بهره وری بیشتر رو در قالب داستان بیان می‌کنه
    ۳ فصل اول داستان‌های جذاب و تأثیرگذاری بود ولی فصل چهارم که من الان دارم مطالعه میکنم یکم خسته کننده بود
    در کل نکات مهمی در قالب داستان بیان میشه که بسیار مهم خواهد بود
    نکات این کتاب بیشتر مناسب مدیران سازمان‌های خصوصی می‌باشد

  6. سام

    سلام
    به نظر من یکی از نکات حایز اهمیت این کتاب، پیوستی است که در انتهای آن وجود دارد و چون بنظرم این پیوست به خوانندگان کمک میکند الگوی مناسبی داشته باشند و بهانه ای برای خواندن و کنار گذاشتن این کتاب باقی نمی گذارد و بسیار انگیزه را بالا میبرد .

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا