سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / / / /

خلاصه کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد


خلاصه کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد

خلاصه کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد

همه‌ی ما به‌خوبی می‌دانیم که دبی کجاست و تا سال‌ها قبل چه وضعی داشت؛ اما واقعاً چه اتفاقی افتاد که ظرف حدود دو دهه توانست به رفاه و ثروت برسد و بالاترین رتبه‌های جهانی را در تجارت، اقتصاد و سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های بزرگ، از آن خود کند؟

ارزشمندترین نهادهای فرهنگی، اقتصادی و فناوری در هر جامعه از بالا و مرکز برنامه‌‌‌ریزی نمی‌‌‌شوند، بلکه نتیجه همکاری و رقابت، آزمایش و آزمون و خطا هستند. هر اندازه مغزهای بیشتری در خلق و انباشت دانش مشارکت داشته باشند، آنها با خلاقیت‌‌‌های خود خواهند توانست مسائل بیشتری را حل کنند؛ به جای اینکه مساله جدیدی ایجاد کنند.

نوآوری کنید تا نابود نشوید، تغییر کنید وگرنه شما را تغییر خواهند داد. این شعار مرکزی این کتاب است. کتابی به قلم یاسر جرار پیرامون درس‌ها و نکته‌های مدیریتی شیخ محمد حاکم دبی، کسی که یک منطقه‌ی بیابانی خشک و سوزان را بدل به یکی از هشت شهر برتر جهان کرد.این کتاب بسیار خوب و روان هست و محتوای خوبی دارد.

خلاصه کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد

وقتی در سال ۲۰۱۵ مجمع جهانی اقتصاد و رسانه های خبری، دبی را نمونه خوبی برای پیشرفت و توسعه سریع معرفی می کنند، این پرسش مطرح می شود که بندری کوچک که در سال ۱۹۸۰ چیزی جز رطوبت، آفتاب سوزان، ماسه های داغ و صحرای خشک و بی آب و علف چیزی نداشت، چگونه توانسته به یکی از مراکز تجاری جهان تبدیل شود؟ چه اتفاقی افتاده است که ۷۰ درصد شرکت های موفق جهان در سال ۲۰۱۶ در دوبی دفتر مرکزی داشته اند و بر اساس جریان کالا، خدمات، سرمایه انسانی و نیز جریان اطلاعات، دبی یکی از هشت شهر برتر جهان معرفی می شود؟

در سال ۲۰۰۲، شیخ محمد حکمی صادر کرد که طی آن، خارجی‌ها می‌توانستند در دبی مالک خانه شوند. امارات اولین کشور حوزه خلیج فارس بود که دست به چنین کاری می‌زد. قبل از صدور این حکم، دبی در بازار مسکن سهمی نداشت. البته مالکیت زمین‌هایی که به خارجی‌ها داده می‌شد، کامل و صد درصد نبود؛ زمین‌ها یا همگی تحت تملک شیخ بودند یا در اختیار افراد مورد اعتماد وی بودند. همه از جمله خارجی‌ها به نوعی مستأجر شیخ بودند. طبق فرمان شیخ محمد در سال ۲۰۰۲، همه می‌توانستند در دبی خانه بخرند که در واقع فرصت خوبی برای خانواده‌های ثروتمند ساکن کشورهای اطراف بود. لبنانی‌های ثروتمند که از وقوع یک جنگ داخلی دیگر هراس داشتند، هندی‌های تازه به دوران رسیده که قصد فرار از کشور فقر زده‌ی خود را داشتند و روس‌های پولدار برای دوری از فساد دولتی کشورشان، همگی با ترک کردن وطن خود و مهاجرت به دبی، موجب غنی‌تر شدن این شهر خاورمیانه‌ای شدند. دبی برای افراد ثروتمند و همچنین اختلاس‌گران خاورمیانه، آفریقای شمالی، جنوب آسیا و شوروی مکان بسیار مناسبی تلقی می‌شد؛ درست همان نقشی که شهر میامی آمریکا برای ثروتمندان کشورهای آمریکای لاتین ایفا می‌کرد. نمونه‌ی بارز این مسئله در سال ۲۰۰۹ اتفاق افتاد؛ یعنی زمانی که رئیس‌جمهور آذربایجان ۹ کاخ مجلل کنار ساحلی در دبی خریداری کرد. مجموع قیمت این عمارت‌ها ۴۴ میلیون دلار و همگی به نام پسر ۱۱ ساله‌اش بود.

پرسش مهم تر این است که دبی چگونه توانست تولید ناخالص داخلی خود را از ۱۱ میلیارد دلار در سال ۱۹۹۵ به ۱۰۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ افزایش دهد؟ آیا این تحولات در سایه فروش نفت حاصل شده است؟ در پاسخ به این پرسش اخیر، بد نیست بدانید که سهم درآمدهای نفتی دبی در طی همین بیست سال از ۱۸% به ۱/۲ درصد کاهش و صادرات آن ۶۴۵ درصد افزایش و سرمایه ثابت ناخالص آن ۷۳۳ درصد رشد داشته است. دبی در سال ۲۰۱۷ در شرایطی توانسته ۱۵/۵ میلیون گردشگر جذب کند که نه طبیعت زیبایی دارد، نه موزه شاخصی، نه شهر تاریخی و نه تنوع مکانی و جغرافیایی و بسیاری از موارد دیگر که در کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد میخوانید.

Dubai دبی - خلاصه کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد

وقتی صحبت از شیخ‌محمد می‌شود نکته‌ای که همه با آن موافق هستند، این است که پیام‌های خود را پیگیری می‌کند. اگر به سخنان او گوش کنید، برنامه‌ها یا طرح‌های او را بخوانید، در شبکه‌های اجتماعی او را دنبال کرده و سخنان او را تجزیه‌وتحلیل کنید، متوجه خواهید شد که دایم و در همه جا درحال پیگیری پیام‌های خود است. او از دیدگاهی بلندمدت و درایتی عجیب برخوردار است، دایم تلاش می‌کند، از اشتباهات خود درس می‌گیرد، ابزارها و امکانات را تنظیم، و پیام‌های خود را اصلاح می‌کند، اما موضع و هدف بلندمدت او ثابت است. او آدمی صادق، شجاع، مثبت و بادرایت و مصمم است.

با وجود فرمانی که شیخ امارات درباره‌ی مالکیت زمین صادر کرد، شرکت جهانی مشاور املاک Jones Lang LaSalle در سال ۲۰۰۲ از دبی و لاس‌وگاس با عنوان برترین شهرهای جهان یاد کرد. گزارش این شرکت موجب شد تا دبی به همراه دوبلین (پایتخت ایرلند) و لاس‌وگاس که در آن زمان جزو شهرهای مطرح بودند، با رشدی چند برابری مواجه شوند. البته از این میان، دبی بیشترین رشد و توسعه را تجربه کرد.

اگر سن پترزبورگ روسیه، نمونه‌ی بارزی از شهر بازسازی شده باشد، در این صورت، دبی را باید تخیلات شگفت‌انگیز یک معمار دانست که طراحی خود را از کامپیوتر درون یک بیابان بی آب و علف پیاده کرده است. ساختمان‌های مسکونی دبی در کنار سواحل احداث شدند و دفاتر اداری در قالب آسمانخراش‌های بلند در اطراف بزرگراه‌های این شهر قد بر افراشتند. جاده شیخ زاید نمونه‌ی بسیار خوبی است.

مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد” یا “درس های رهبری حاکم دوبی” کتابی است به قلم “یاسر جرار” که داستانی جدید برای گفتن دارد. داستان پیشرفت و پدیده شدن دوبی که نام آن مترادف با پویایی و اصلاحات است، سبب شده تا این شهر در میان پیشرفته ترین شهرهای جهان قرار بگیرد. در نتیجه برقراری پیوند با دیگر شهرها، پروژه های جسورانه ی آینده نگر، بستری سهل برای تجارت، وضعیت مرکزی و شبکه های تجاری قدرتمند آن، دوبی همچون شهرهایی نظیر هنگ کنگ، میامی و سنگاپور، شهره ی جهان شده است.

«هرکسی که باور کند ارزش آن را ندارد تا رتبهٔ نخست باشد، از همان ابتدا خود را محکوم به شکست کرده است».

شیخ‌محمد جادوگر، استاد اقتصاد جهانی یا پیشکسوت علوم دانشگاهی نیست. او رهبری بزرگ است. او به عهدوپیمانی که می‌بندد عمل می‌کند، مشتاق پیشرفت و اهل ریسک است و معتقد است باید سرمایه انسانی رشد پیدا کند و مدیران اطراف او نیز پیشرفت کنند. او می‌داند چگونه سریع شکست بخورد و درعین‌حال به‌سرعت به موفقیت برسد.

شیخ محمد حاکم دبی کیست؟

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم (زادهٔ ۱۵ ژوئیهٔ ۱۹۴۹ در دبی) حاکم امارت دبی است که با نام شیخ محمد نیز شناخته می‌شود. از او به عنوان «معمار دبی نوین» یاد می‌کنند. وی از قبیله آل بوفلاسه است که باجد شیخ زاید بن سلطان آل نهیان (بوفلاح) که برادر بوفلاسه است یکی هستند. و همگی به قبیله بزرگ بنی‌یاس می‌رسند که از اعراب بسیار قدیمی امارات هستند.

شیخ محمد حاکم دبی و همسرش

وی از زمان الحاقش در سال ۲۰۰۶، اصلاحات عمده‌ای در دولت امارات متحده عربی انجام داده‌است، که اولین آن‌ها استراتژی دولت فدرال امارات متحده عربی در آوریل ۱۹۴۹ بود. در سال ۲۰۱۰، او چشم‌انداز ۲۰۲۱ امارات متحده عربی را با هدف «تبدیل امارات متحده عربی به یکی از بهترین کشورهای جهان» تا سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی کرد. او عامل رشد دبی به شهری جهانی و همچنین راه‌اندازی تعدادی شرکت بزرگ از جمله هواپیمایی امارات، دی‌پی ورلد و گروه جمیرا است.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم در سال ۱۹۷۹ با همسر اولش «هند بنت مکتوم بن جمعه آل مکتوم ازدواج کرد. همسر دوم او شاهدخت هیا بنت الحسین دختر ملک حسین پادشاه پیشین اردن و خواهر ناتنی ملک عبدالله دوم پادشاه کنونی اردن هاشمی نیز در ۱ آوریل ۲۰۰۴ به همسری شیخ محمد بن راشد آل مکتوم درآمد. این دو دختری به نام الجلیله (متولد ۲۰۰۷) و زاید (متولد ۲۰۱۲) دارند. شیخ محمد بن راشد آل مکتوم تولد زاید را در توییتر اعلام کرد.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم رسماً ۲۱ فرزند دارد، ۸ پسر و ۱۳ دختر. در ژوئیه ۲۰۱۹ وبگاه دیلی بیست گزارش داد شاهدخت هیا بنت الحسین به همراه دو فرزندش (زاید و جلیله) از امارات گریخته و به آلمان پناهنده شده‌است. شیخ محمد بن راشد آل مکتوم در شعری که توسط یکی از نزدیکانش در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر شد، فرار همسرش را به شدت محکوم کرد.

بنا بر اسناد دادگاه عالی بریتانیا، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی پس از اطلاع پیدا کردن از وجود ارتباط جنسی بین شاهدخت هیا با محافظ شخصی بریتانیایی‌اش، او را بدون اطلاع طلاق داد و به گونه‌ای عمل کرد که به ارعاب و ترساندن شاهدخت هیا منجر شد.

www.DigiFiles.org

4.5/5 - (12 امتیاز)

محصولات مشابه

راه و رسم گفتگو

راه و رسم گفتگو

هوش هیجانی

هوش هیجانی

اسناد بالادستی صنعت داروسازی

اسناد بالادستی صنعت داروسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: تومان
  • دسته:
پدافند غیر عامل

پدافند غیر عامل

توانمندسازی کارکنان

توانمندسازی کارکنان

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 12,700 تومان
  • دسته:
سیستم مدیریتی غازها

سیستم مدیریتی غازها

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 7,000 تومان
  • دسته:

41 دیدگاه برای خلاصه کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد

  1. ناشناس

    سلام ممنون از پشتیبانی خوب تون

  2. داوود مومنی

    واقعا ازتون ممنونم خیلی زحمت کشیدین

  3. رضامنش

    خدمات شما بسيار سريع و قابل اطمينان انجام ميشه و از اين بابت باعث آسودگي خيال بنده هست وقتي سفارشي رو ثبت ميكنم

  4. کاربر دانشمند

    واقعا ممنون، کیفیت همه‌چیز عالی و تحویل در کمترین زمان ممکن، من بازهم حتما از این سایت خرید خواهم کرد و به همه دوستانمم پیشنهادش دادم.

  5. مانی غلامی

    سلام من این کتاب را خواندم بی نظیر بود این کتاب یکی از بهترین ها است

  6. رهام ضیایی

    دوستانم پیشنهاد زیاد دادن برای خوندنش.
    به نظر من خیلی کتاب خوبی است

  7. حجت مافی

    عالی عالی عالی هیچ حرفی واسه گفتن ندارم کارتون عالیه انشاالله همیشه انقد دقیق و سریع باشید به امید خدا🌹❤

  8. شادی

    بی حاشیه و خیلی کاربردی.
    درود و تشکر به اعضای مجموعه

  9. ناشناس

    بدون شك دوباره به شما سفارش خواهم داد و به دوستان و خانواده توصيه ميكنم.

  10. حسن

    ممنون از خدمات رساني با كيفيت شما.

  11. Shiva Lak

    شما بهترین سرویس رو ارائه دادید. به صورت انلاین پاسخگو هستید

  12. جلال

    امارات، بیش از شصت درصد زمینش در دست ثروتمندان دنیاست و اونا هستن که خونه های بزرگ و قشنگ میسازن نه مردم امارات!!!

  13. مهسا مولایی

    پول زیاد و رابطه خوب با امریکا

  14. مریم اکبری

    وقتی شما به یک قدرت تبدیل میشید نسبت به دنیا باید مسیولیت داشته باشید نه این که پیشرفت خودتون رو در گروی بدبختی همسایگانتون بدونید

  15. محسن سالاری کیا

    این حرف شما یک ایده ال انجام ناپذیره ک بیشتر برای کتابها و بیان امیال و ارزوهای انسان بدرد میخوره.در دنیای امروز وقتی به یک قدرت تبدیل میشی باید برای خودت و مردمت فقط مفید باشی . همسایگان در صورت تمایل به پیشرفت میتونن با رابطه خوب با کشور قدرتمند پیشرفت کنن.نه اینکه با منم منم و ما بهترین دنیاییم تمام روابط رو با ابر قدرتها قطع و در فکر خودکفایی از هیچ باشه ..! و مدام از بدی قدرتها و جوامع پیشرفته دم بزنه ! چون نمیتونه در اون حد باشه پس اخو بدن ! نمونه همچین کشوری رو داریم…!!!

  16. یزدی

    آقای سالاری کیا این حجم از خودکم بینی نوبره…اولا امارات رو مقایسه کردن با ایران با اون جمعیتش آیا درسته ؟؟…دوما عمدتا سرمایه گذاران دبی خارجی هستند و به محض بیرون کشیدن سرمایه شون از دبی اقتصاد امارات کله پا شده ست…سوما اینا واسه داشتن شکمشون دین و استقلال شون رو دادن رفته…و از همه مهمتر اینکه امارات آخه عددی به حساب نمیاد در معادلات ابرقدرت ها فلذا امارات رو برای خودشون خطر نمیدونن و کلا در معادلات جهان به حساب نمیاد خیلی…دلیل اینکه آمریکا و شرکاش هم با ما دشمنن همینه وگرنه ما با کسی دشمنی نداشتیم از اول…از این میترسن که زیر سایه ایران امت اسلامی متحد بشن و یه عثمانی دیگه درست بشه و تا قلب اروپا بره و 600 سال بر اینها حکومت کنه…نمیدونن ما همچین برنامه ای نداریم و دین ما لشکرکشی و غصب کردن اموال دیگران رو حرام میدونه…البته تقصیر ندارن فکر میکنن ما هم مثل خودشون هستیم

  17. ناشناس

    در جواب کسانی که میگن با دوستی با آمریکا پیشرفت صورت میگیره نمونش شوروی که در اواخرش حتی وزراش رو هم غربی گذاشت ولی در نهایت فروپاشی شد!!!

  18. حسن

    پیشرفت فقط باید با تکیه بر توان خودمون باشه

  19. ناشناس

    سرویس عالی، سرعت تحویل سفارش بالا، برخورد خیلی مناسب، واقعا عالی.. ممنون از زحماتتون.

  20. نوروزی

    از خدمات شما سپاسگزارم.

  21. Mina

    Great experience

  22. ناشناس

    با آرزوی موفقیت هر چی بیشتر

  23. زهرا احمدی

    سیستمی بسیار خوب و سریع
    متشکرم

  24. ناشناس

    حتما دو باره از شما خريد خواهم كرد و به همه توصيه ميكنم كه از خدمات تان استفاده كنند
    بسيار بسيار بسيار راضي هستم

  25. Shiva Lak

    Thanks a milion,you gyus are awesome,I highly recommend this website,they responding right away,great customer service,high quality

  26. ناشناس

    برده داری هنوز ادامه دارد فقط شکلش فرق کرده .

  27. شادان

    داستان پیشرفت کشور امارات داستان اعجاز کشوری خشک و با کمی امکانات �‌باشد که توانست معجزه پیشرفت و توسعه پایدار را در غرب آسیا رقم بزند و فارغ از یری‌های قومی و مشکلات منطقه‌ای به پیش براند سرزمین خشکی که توانست قطب گردشگری غرب آسیا شود و ای کاش ما از خواندن این دستاوردها درس بگیریم و برای ملتمان خوشبختی بیافرینیم شیخ محمد نمونه رهبری مقتدر دلسوز آگاه و عالم به زمان خود بود

  28. لاله صبوری

    شیخ‌محمد رهبر دوبی: «هرکسی که باور کند ارزش آن را ندارد تا رتبهٔ نخست باشد، از همان ابتدا خود را محکوم به شکست کرده است».

  29. مهدی مقدم

    بدون امید، نه آینده‌ای وجود دارد و نه موفقیتی». او در ادامه گفت: «هدف امارات برای رفتن به مریخ سه پیام مهم در بر دارد: پیام اول برای جهان است که: دنیای عرب یکبار در خدمت به دانش بشری نقش داشته و آن نقش را دوباره ایفا خواهد کرد. پیام دوم به برادران عرب خودمان است که: هیچ چیزی غیرممکن نیست و ما می‌توانیم با بزرگترین کشورها در حوزه دانش رقابت کنیم. پیام سوم برای کسانی است که تلاش می‌کنند تا به بالاترین قله برسند: هیچ محدودیتی برای آرمان‌ها و رؤیاهای خودتان قائل نباشید. شما می‌توانید حتی به فضا بروید.

  30. طالب زاده

    به قول یکی از دوستان که می گفت : من تو اون دنیا به بهشتی که مسئولین ایرانی اداره اش کنن نمیرم، چون می دونم چه خبره.

  31. محمد

    عالی بود نیاز دارم چندبار دیگه بخونمش

  32. حیدری

    خیلی خوب بود، درسهای زیادی ازش گرفتم. واقعا هیچ موفقیتی اتفاقی نیست

  33. tannaz

    کتابی بسیار خوب در زمینه پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر داشتن برای رسیدن به موفقیت

  34. نوروزی

    کتاب بسیار جالب و زیبا و البته مفید برای کسانی که دوست دارن موفق بشن

  35. نرگس آبیار

    یک راهنمای عالی برای رهبری در زندگی انسان عالیه این کتاب حتما بخونیدش

  36. طالب زاده

    کتاب عجیبیه. و اینکه چقدر یک انسان میتونه روحش بزرگ باشه

  37. سهیل عنایت الله

    فوق العاده عالیه رهبری بی نظیر وهمدل

  38. جلیلی

    سلام. مرسی از مقالتون.

  39. هستی

    ممنون ، خیلی خوب بود.

  40. طناز

    سلام و عرض ادب
    واقعا زبونم قاصر از بیان تشکر
    تابحال در عمرم همچین سایت کامل و جامعی ندیده بودم
    خیلی ممنون و متشکرم
    با آرزوی موفقیت برای شما
    ❣️به امید خدا❣️

  41. مهبد

    خیلی ممنونم ازتوضیحاتتون 😘🙏🌹

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا