سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / /

خلاصه کتاب کتابخانه نیمه‌شب


خلاصه کتاب کتابخانه نیمه‌شبخلاصه کتاب کتابخانه نیمه‌شب

آیا این کتاب را بخوانیم؟

بعد از خواندن نقد یکی از منتقدان یا نظر خوانندگان دیگر به‌راحتی می‌توانید تشخیص دهید این کتاب برای شما مناسب است یا نه ولی در کل اگر موضوع داستان را دوست داشتید و همیشه به‌خاطر اشتباهات گذشته‌تان در رنج بوده‌اید این کتاب می‌تواند به شما کمک کند تا از گذشته‌ رهایی پیدا کنید و به جلو قدم بردارید. شاید پیشرفت شخصیت‌ها مخصوصاً شخصیت نورا خیلی خوب پیش نرود ولی قطعاً این داستان یک داستان روانشناسی و فلسفی قوی دارد و می‌تواند دیدگاه جدیدی به شما درباره زندگی و اشتباهات گذشته‌تان بدهد. در آخر می‌شود گفت خواندن این کتاب خالی از لطف نیست.

یکی از منتقدان در نقد این داستان می‌گوید:

” این کتاب ویژگی‌های مثبت زیادی دارد. مثل: شخصیت‌پردازی نورا، فضای داستان، پیش‌روی داستان و چیزهایی که درباره پشیمانی می‌فهمیم همه و همه فوق‌العاده هستند. پیام داستان این است که: شما هیچ‌وقت نمی‌توانید صد درصد از زندگی‌تان راضی باشید و باید بیش‌ترین تلاشتان را کنید که زندگی‌تان را به بهترین شکل زندگی کنید زیرا هر روز یک روز جدید است و شما هر روز می‌توانید انتخاب کنید آن را چگونه بگذرانید. به‌علاوه، این داستان موضوع و داستانی قوی دارد و من واقعاً از آن خوشم می‌آید و این‌ها نکات مثبت کتاب هستند.

ولی این کتاب یک‌سری اشکالات دارد که به هیچ وجه از چنین ناشر و نویسنده سرشناسی قابل قبول نیست! اول این‌که من شک دارم این کتاب ویراستاری شده باشد زیرا پر از غلط املایی، اشکالات گرامری و اشتباهاتی بسیار جزئی است. مثلاً در یکی از صفحه‌ها وقتی دو کاراکتر حرف می‌زنند شما ناگهان خط داستان را گم می‌کنید چون متوجه نمی‌شود چه کسی چه چیزی گفته‌ است!

اشکال بعدی: 30 صفحه اول کتاب نمایشی از یک فاجعه است! خوندن هر کلمه از 30 صفحه اول بسیار دردناک است و این دقیقاً دلیل دیگر من برای این است که فکر می‌کنم این کتاب ویراستاری نشده: چون داستان خیلی کند پیش می‌رود و ما برای مدت طولانی در یک بخش داستان باقی می‌مانیم. شروع داستان ان‌قدر بد است که انگار نه انگار یک کاربلد آن را نوشته است! گفت‌وگوی شخصیت‌ها بسیار مصنوعی به‌نظر می‌رسد و شخصیت نورا ناگهان 360 درجه تغییر می‌کند! نمی‌شود که یک شخصیت ناگهان تغییر کند! پیشرفت شخصیتی کاراکترها در هر داستانی به زمان احتیاج دارد! ولی تغییر شخصیت نورا ان‌قدر ناگهانی و زیاد است که انگار یک شخصیت جدید وارد داستان شده است.

مت هیگ

درباره نویسنده

مت هیگ (Matt Haig) نویسنده‌ای انگلیسی متولد 1975 است. او رمان و کتاب‌های غیر داستانی برای کودکان و بزرگسالان می‌نویسد. یکی از کارهای غیر داستانی او دلایلی برای زنده ماندن (Reasons to stay alive) نام دارد که پس از گذراندن یک دوره افسردگی طولانی نوشته است و تجربیات خود او است. این کتاب در ساندی تایمز (Sunday times) تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب‌ دوران خودش شد و برای 46 هفته جزو 10 کتاب برتر آمریکا بود. از آثار دیگر او می‌توان به پدر کریسمس و من (Father Christmas and Me) اشاره کرد که برای کودکان نوشته شده است و قرار است بلوپرینت پیکچر (Blue Print Picture) و استودیو کانال (Studio Canal) با همکاری یکدیگر از آن یک فیلم بسازند. این نویسنده استاد نوشتن کتاب‌های فانتزی است! از آثار فانتزی او می‌توان به ردلی‌ها (Radleys) که درباره خون‌آشام‌ها است، انسان‌‌ها (The Humans) که درباره یک آدم‌فضایی است و کتابخانه نیمه‌شب (The Midnight Library) که فضایی فانتزی دارد اشاره کرد. سایر آثار این نویسنده:

چگونه زمان را متوقف کنیم؟ (How to stop time) و یادداشت‌هایی برای یک سیاره پر استرس (Notes on a nervous planet)، باشگاه پدران مرده (The dead fathers club)  و جنگل سایه (Shadow Forest)

www.DigiFiles.org

5/5 - (3 امتیاز)

محصولات مشابه

هوش هیجانی

هوش هیجانی

اسناد بالادستی صنعت داروسازی

اسناد بالادستی صنعت داروسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: تومان
  • دسته:
پدافند غیر عامل

پدافند غیر عامل

توانمندسازی کارکنان

توانمندسازی کارکنان

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 12,700 تومان
  • دسته:
سیستم مدیریتی غازها

سیستم مدیریتی غازها

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 7,000 تومان
  • دسته:
کاربرگ عملی کارگاه آموزشی تنظیم خلق منفی

کاربرگ عملی کارگاه آموزشی تنظیم خلق منفی

1 دیدگاه برای خلاصه کتاب کتابخانه نیمه‌شب

  1. صدقیانی

    سلام و درود
    کتاب جذابی است
    توصیه میکنم حتما مطالعه کنید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا