سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

پایان نامه ارشد چند فصل دارد؟

صفحه اصلی » عمومی, مقالات » پایان نامه ارشد چند فصل دارد؟

پایان نامه ارشد چند فصل دارد؟

پایان نامه ارشد چند فصل دارد؟

برای تدوین پایان نامه ارشد باید اطلاعات دقیقی از چیدمان و ساختار فصل های پایان نامه داشته باشیم.معمولاً هر یک از دانشگاه‌ها برای پایان‌نامه‌های خود، طرحی تعیین می‌کنند و در اختیار دانشجویانشان قرار می‌دهند تا دانشجویان برحسب آن به نگارش بپردازند ولی توجه داشته باشید که فرمت کلی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد در سراسر دانشگاه‌های ایران یکسان است و به‌اصطلاح از یک قانون مشخصی پیروی می‌کنند. تفاوت عمده آن ها در تعداد صفحات و یا چینش موضوعات پایان نامه است.

فصل بندی پایان نامه کارشناسی ارشد مشابه با اجزای اصلی یک مقاله هستند اما در نگاه کلی، از آن کامل تر می باشند. پایان نامه کارشناسی ارشد پس از ارائه چکیده از پنج فصل شامل مقدمه، مرور ادبیات و پیشینه پژوهش، روش تحقیق، تجزیه و تحلیل داده ها و نتیجه گیری تشکیل شده است .

چکیده:

چکیده خلاصه ای از جنبه های اصلی و مهم یک پایان نامه ارشد است که معمولا در یک پاراگراف 350 کلمه ای نوشته شده و بصورت متوالی از بخش هایی مانند هدف کلی، مسئله تحقیق، یافته های اصلی، تجزیه و تحلیل و کلمات کلیدی تشکیل شده است. چکیده جزو فصل های پایان نامه محسوب نشده و قبل از فصل اول برای آشنایی مخاطبان با موضوع و یافته های پایان نامه ارائه می شود.

پایان نامه و انواع آن

فصل اول:

فصل یک پایان نامه کارشناسی ارشد در واقع همان پروپوزال است که شامل موارد زیر می باشد: مسئله اصلی تحقیق ، اهمیت پایان نامه کارشناسی ارشد، سؤالات تحقیق، محدودیت‌ها و موانع، فرضیات و توصیف عبارات و … فصل یک پایان نامه کارشناسی ارشد به خواننده کمک می کند که فصول بعدی و محتوای کلی آنان را درک کند و علت نگارش هر فصل و علت انجام تحقیقات را متوجه شود. در فصل یک پایان نامه کارشناسی ارشد  نویسنده بایستی تلاش کند تا مخاطبان را در رابطه با اهمیت پروژه پایان نامه کارشناسی ارشد مورد نظر، متقاعد سازد.

فصل دوم:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مربوط به پیشینه پژوهش است.این فصل را با عنوان‌های دیگری نظیر مروری بر ادبیات، مروری بر منابع و یا مروری بر پیشینه تحقیق نیز بیان می‌کنند. در این فصل دانشجو مقالات و تحقیقاتی که در رابطه با موضوع خود، توسط دیگران انجام‌شده است، مطالعه می‌کند و خلاصه یا یافته‌هایی از آن‌ها را بیان می‌کند.توجه شود که نوع نگارش فصل دوم بسیار مهم است، چرا که مطالب به هیچ وجه نباید کپی سایر کتاب ها و مقالات بوده و می بایست خلاصه ای از فهم دانشجو همراه با ذکر منابع در انتهای هر پاراگراف باشد.

فصل سوم:

دانشجویان در این فصل به بیان روش تحقیق کمی و کیفی می‌پردازند و شیوه جمع آوری، تجزیه و تحلیل داده ها را بیان می کنند. در ساختار کلی پایان نامه ارشد از فصل سوم اینگونه یاد می شود که جامعه آماری تحقیق، نمونه، روش نمونه گیری، متغیرهای تحقیق و ابزارهای اندازه گیری در این فصل مورد بررسی قرار می گیرند.

فصل چهارم:

فصل چهارم پایان نامه ارشد یا همان نتایج کسب شده و تجزیه و تحلیل آماری در بین فصول پایان نامه جزو مهم‌ترین بخش‌های پایان نامه است و شامل یافته‌های تحقیقات، نتیجه گیری جزئی و پیشنهاد طرح‌هایی برای دانشجویان  است. گزارش نتایج از آزمایش‌های انجام گرفته شده و تجزیه و تحلیل نتایج به روش‌های مختلف آماری در این بخش قرار داده خواهد شد. در فصل چهارم پایان نامه ارشد  بایستی در صورت نیاز و برای درک بهتر نتایج از جداول، نمودارها و یا تصاویر مختلف استفاده شود.

فصل پنجم:

در این فصل خلاصه‌ای از فصول گذشته و اقدامات انجام شده برای رسیدن به اهداف پژوهش مورد بررسی قرار می‌ گیرند. معمولا در قسمت نتیجه گیری خلاصه ای از چهار فصل گذشته و اقدامات انجام شده برای رسیدن به اهداف پژوهش مورد بررسی قرار گرفته و در آخر یافته های موافق و مخالف پژوهش سال های گذشته نیز ارائه می شود.

www.DigiFiles.org

5/5 - (1 امتیاز)
نمایش مطلب
ديدگاه‌های دوگانه تشخيص فرصت‌های کارآفرینی

14 دیدگاه برای “پایان نامه ارشد چند فصل دارد؟”
  1. واقعا خوب بود واقعااا به دردم خورد.

  2. بسیار بسیار عالی بود. خدا قوت میگم

  3. واقعا اموزشتون عالیه

  4. واقعا عالی بود. خیلی وقته از سایت فوق‌العاده‌تون استفاده می کنم. دیدم این دفعه نامردی هست، که نظری ننویسم. سایت خوبی دارید و سایت مورد علاقه من هستید.

  5. بسیار عالی و کاربردی بود. متشکریم

  6. Fascinating.

  7. کم پیش میاد ایرانی جماعت بدون قر و قمیش و ادا و اصول حرف اصلیش رو بزنه!! جز معدود دفعاتیه که میبینم یک متن خیلی شسته رفته نکات خوب و کاربردی رو بیان کرده!! ممنونم از نویسنده ی این متن، امیدوارم خداوند عوض خیر به ایشان عنایت کناد!!!

  8. شما یکی از بهترین سایتهایی بودید که شناختم
    بسیار حرفه ای و عالی
    بسیار علمی و اخلاق مدار

  9. عالیههههههههههه

  10. با درود

    سپاس بابت محتوای غنی این آموزش

  11. بسیار عالیه و امیدوارم این روند و تولیدات با ارزش ادامه پیدا کنه

  12. برای من بسیار کاربردی و به زبان قابل فهم گفته شده بود بسیار عالی.

  13. برای حوزه درسی و علاقه ای که داشتم از این آموزش استفاده کردم.

  14. محتوا واقعا کامل و عالی بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برو بالا