سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

نقشه جهان 2024

صفحه اصلی » عمومی, مقالات » نقشه جهان 2024

نقشه جهان 2024

نقشه جهان 2024

نقشه، نمایشی بصری از کل یا بخشی از یک منطقه است که معمولاً در دو بعد و سطحی مسطح ترسیم می‌شود. کشیدن نقشه جهان ارائه نمایشی نمادین از عناصر واقعی کره زمین در یک سطح صاف است. نقشه‌ها به علت اینکه ویژگی‌های خاص و جزئیات مربوط به مناطق را نشان می‌دهند، کارایی داشته و بسیار مفید هستند. این ویژگی‌ها مرزها، توپوگرافی، ویژگی‌های فیزیکی، آب و هوا و حتی فعالیت‌های اقتصادی را شامل می‌شود. نقشه‌ها انواع مختلفی دارند: نقشه‌های دوبعدی، سه‌بعدی، ایستا، پویا و تعاملی.

تماشای نقشه جهان می‌تواند حس بسیار جالب و هیجان‌انگیزی را به شما القا کند. وقتی نقشه جهان را مشاهده می‌کنید، ممکن است احساس کنید که جهان چه بزرگ و گسترده‌ای است و همه قاره‌ها و کشورها بر روی یک سطح قرار دارند. ممکن است این تجسم شما را به دور دنیا و سفر به مکان‌های دور و نزدیک ترغیب کند و باعث شگفتی و تعجب شما از تنوع جغرافیایی و فرهنگی جهان شود.

دانلود فایل پی دی اف نقشه جهان

آمریکا: بی‌شک سیاست‌های اعمال شده از سوی فدرال رزرو، الگوی بسیاری از کشورهای ثروتمند خواهد بود. افراد صاحب‌نظر این حوزه معتقدند که سیاستگذاران کمیته بانک مرکزی نرخ بهره را در سال پیش‌رو 6 مرتبه و هر بار  به میزان 0.25 واحد درصد کاهش خواهد داد. اما در مقابل این سناریو افرادی ایستاده‌اند که بر این باورند بانک مرکزی باید در اتخاذ سیاست‌های پولی خود با اطمینان بیشتری حرکت کند.کارشناسان بلومبرگ تاکید کردند که چرخه ضد تورمی فدرال رزرو به پایان خود رسیده و معامله‌گران نیز در انتظار تغییر سیاست‌ها در مارس هستند.  لازم به ذکر است که بانک مرکزی که آغازکننده سیاست‌های انبساطی باشد، دوره کوتاه مدتی از تزلزل اقتصادی را تجربه خواهد کرد.

روسیه: پس از اینکه بانک مرکزی روسیه نرخ اصلی را در سال 2023 بیش از دو برابر کرد و به 16درصد رساند، الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه در ماه دسامبر اعلام کرد که ممکن است پایان چرخه انقباض نزدیک شود. با این حال، او هشدار داد: «تا زمانی که مطمئن نباشیم یک روند نزولی ثابت در رشد قیمت و انتظارات تورمی وجود دارد، نرخ کلیدی تا زمانی که لازم باشد بالا خواهد ماند.» سیاستگذاران همچنان با تورمی که تقریبا دو برابر هدف 4 درصدی بانک است دست‌وپنجه نرم می‌کنند، زیرا رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین به دنبال پنجمین دوره انتخابات در ماه مارس است. خطرات تورمی، از جمله افزایش هزینه‌های بودجه برای جنگ روسیه در اوکراین و کمبود شدید نیروی کار، همچنان ادامه خواهد داشت.

نقشه جهان ۲۰۲۲

بزرگ ترین نقشه جهان 

بزرگترین نقشه جهان که تاکنون ساخته شده است، نقشه جهانی با نام “Blue Marble” می‌باشد. این نقشه توسط سازمان فضایی آمریکا (NASA) ایجاد شده و بر اساس تصاویر جمع‌آوری شده توسط ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) در سال 2002 ساخته شد.نقشه “Blue Marble” از یک تصویر کامپوزیت استفاده می‌کند که توسط سنسورهای ماهواره‌ای MODIS (مودیس) دریافت شده است. این تصویر ترکیبی از تصاویر زمین‌شناسی، ابرها، اقیانوس‌ها و اقلیم‌ها است و به صورت بسیار دقیق و زیبا نشان می‌دهد که چگونه سیاره زمین در نور خورشید می‌درخشد.از آن زمان به بعد، تصاویر مشابه “Blue Marble” با کیفیت‌ها و نسخه‌های بروزتر نیز ساخته شده اند، اما نقشه “Blue Marble” اصلی همچنان به عنوان یکی از بزرگترین و مشهورترین نقشه‌های جهان شناخته می‌شود.

www.DigiFiles.org

5/5 - (4 امتیاز)
نمایش مطلب
خلاصه کتاب فصل توت های سفید

3 دیدگاه برای “نقشه جهان 2024”
  1. عرض احترام
    سایت بسیار پویایی دارید و مطالب تون عالیه
    اما بنظرم کمی بیشتر کتاب های جدید خلاصه بشه و رایگان بذارید خیلی سپاسگزارم

  2. مطب عالی بود

  3. سلام خیلی ممنون از سایت عالی تون
    آدم کیف میکند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برو بالا