سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

تدریس در دانشگاه علمی کاربردی

صفحه اصلی » عمومی, مقالات » تدریس در دانشگاه علمی کاربردی

تدریس در دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی دانشگاهی نیمه دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. تأسیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی در مهرماه سال ۱۳۷۰ به تصویب رسیده‌ است و امروزه بر اساس آمار وب سایت این دانشگاه، دارای حدود ۶۰۰ مرکز آموزشی در رشته‌های مختلف مهارتی در سراسر کشور دارد. حدود دویست مرکز آموزشی این دانشگاه در کلان‌شهر تهران قرار گرفته‌ است. این دانشگاه که با هدف افزایش سطح مهارت شاغلین بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای ایجاد شد و نسبت به برگزاری دوره‌های علمی کاربردی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام می‌کرد، در حال حاضر بیشتر در مقاطع کاردانی و کارشناسی برای دوره‌های کاردانی فنی، کاردانی حرفه ای، مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

متقاضیان برای کسب اطلاع از عناوین رشته های تحصیلی مورد نیاز و سایر شرایط شرکت در این فراخوان می توانند به سامانه جامع جذب و مدرسان به آدرس https://jam.uast.ac.ir مراجعه و پس از مطالعه دقیق مفاد متن فراخوان نسبت به انجام مراحل ثبت نام، اقدام کنند. ملاک ثبت نام متقاضیان در فراخوان، تکمیل فرم های سامانه، پرداخت وجه اولیه ثبت نام و اخذ کد رهگیری از سامانه جامع جذب و مدرسان است.

بدیهی است ثبت نام در سامانه هیچ گونه حقی را برای بکارگیری به صورت حق التدریس برای متقاضیان ایجاد نمی کند بلکه پس از طی  شدن فرآیند جذب و تأیید  نهایی صلاحیت علمی و عمومی متقاضیان توسط هیأت اجرایی جذب دانشگاه، کد مدرسی به عنوان مجوز تدریس در مراکز آموزش علمی کاربردی غیردولتی تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی صادر می شود.پس از دریافت  کد  مدرسی،  تدریس  مدرس  مستلزم  پذیرش و اعلام  نیاز  مراکز  آموزش علمی کاربردی است و دانشگاه هیچگونه تعهدی در این خصوص ندارد.

شرایط عمومی پذیرش :

الف- اعتقاد به مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی

ب-تدین به یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی

ج- تعهد و اعتقاد به انقلاب اسلامی، ولایت فقیه وقانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

د-داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

و- نداشتن سابقه کیفری و عدم محرومیت از تمام یا بعضی از حقوق اجتماعی که مستلزم محرومیت از تدریس باشد.

و- عدم اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان

ز-عدم اشتهار به فسق و عمل به مناهی اخلاقی و اعمال و رفتار خلاف حیثیت و شرافت و شئون شغلی.

ح- اتمام خدمت وظیفه عمومی یا داشتن معافیت قانونی (تا تاریخ اعلام فراخوان۳۰شهریور ۹۹ )

ط- تقوای دینی و التزام عملی به احکام اسلام (انجام واجبات و پرهیز از محرمات)

ی-عدم  وابستگی  به  احزاب  وابسته  به  رژیم  گذشته،    فراماسونری و  عضویت در  ساواک، عدم  هواداری و  عضویت در  گروهک  های معاند  و  الحادی،    عدم  عضویت در  احزاب و  سازمانها  و  فرقه  های  وابسته  به  بیگانه  و  نداشتن  سابقه  تبلیغ  موثر  به  نفع  دولتهای بیگانه یا مکاتب ضد اسلامی

ک-تایید صلاحیت های علمی و عمومی داوطلبان در هیات های اجرایی جذب دانشگاهها و هیات های مرکزی جذب وزارت متبوع طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی

تبصره۱: اقلیت های دینی رسمی مندرج در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از بند (ج) مستثنی بوده ولی باید عملاً متدین به ادیان خود باشند و درجامعه اسلامی در مقام تجاهر به فسق بر نیایند.

شرایط اختصاصی:

دارا بودن شرایط سنی حداقل  ۲۸ و حداکثر ۷۰سال تا تاریخ فراخوان، متولدین بعداز ۳۱شهریور۱۳۲۹و قبل از ۳۱شهریور۱۳۷۱مجاز به شرکت در این فراخوان هستند.

متقاضیان حق التدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی علاوه بر دارا بودن شرایط کلی و عمومی میبایست واجدشرایط اختصاصی زیر نیز باشند:

دارا بودن مدرک دکتری یا کارشناسی ارشد مرتبط

 گواهی آزمون جامع، صورت جلسه دفاع و لغو معافیت تحصیلی(برادران) به عنوان آخرین مدرک تحصیلی محسوب نمی گردد و قابل ارزیابی نیست.

حداقل معدل برای دوره کارشناسی ارشد و دکتری حرف های و دکتری تخصصی۵۰/۱۵است.

در سایر موارد معدل های A و B و معدل های ۴و ۳قابل قبول می باشد. درصورت عدم ثبت معدل در آخرین مدرک تحصیلی ارایه شده، ریزنمرات معتبر (ممهمور به مهر دانشگاه محل تحصیل) آن مقطع الزامی است.

دارندگان مدرک کمتر از کارشناسی ارشد یا مدارک معادل مجاز به ثبت نام نبوده و پرونده این قبیل افراد بررسی نمی شود.

دارندگان مدارک دوره های تحصیلی الکترونیکی، غیرحضوری، نیمه حضوری یا مجازی، مجاز به ثبت نام نبوده و پرونده این قبیل افراد بررسی نمی شود.

زمان ثبت نام اولیه:

متقاضیان واجد شرایط عمومی و اختصاصی با مراجعه به سامانه جامع جذب و مدرسان  دانشگاه جامع علمی کاربردی و  اطلاع از عناوین دروس مورد نیاز مراکز آموزشی استان  محل سکونت، به آدرس https://jam.uast.ac.ir می توانند نسبت به ثبت تقاضای تدریس، اقدام کنند.

هزینه ثبت نام و بررسی اولیه پرونده تمامی متقاضیان مبلغ۵۰۰.۰۰۰ریال است هریک از  متقاضیان پس ازاحراز شرایط اولیه مبلغ ۱۰۰۰.۰۰۰ریال بابت هزینه بررسی پرونده و طی فرآیند جذب(مرحله دوم) پرداخت می کنند.

تبصره: افرادی که در دو گروه آموزشی و معارف شرکت می کنند ملزم به پرداخت مبلغ ثبت نام اولیه در هر دو گروه هستند.

دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از سازمانهای زیرمجموعه وزارت علوم و تحقیقات و فناوری بوده و مدرک آن مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و قابل ترجمه و دارای اعتبار بین‌المللی می‌باشد. نظام آموزشی آن منطبق بر نظام جهانی آموزشهای علمی و کاربردی در دنیا پایه‌ریزی شده و اساس پایه‌ریزی آن نظام بخشی به دانشگاه‌های زیر مجموعه سایر وزارتخانه‌ها بوده و مصوبات گروه‌های درسی و سیلابس آن نیز امروز در سطح عالی در سایر دانشگاه‌های ایران اعم از دولتی و غیرانتفاعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور نیز دانشگاه جامع علمی کاربردی (شامل حدودا ۶۰۰ مرکز تحت نظارت) تاکنون در رتبه ۱۸ دانشگاه‌های ایران از منظر علمی و رتبه ۹۲ دانشگاه‌های دنیا از منظر بررسی محبوبیت و رجوع به وبسایت قرار گرفته‌است.

www.DigiFiles.org

5/5 - (1 امتیاز)
نمایش مطلب
5 اصل در مهارت های تند خوانی

4 دیدگاه برای “تدریس در دانشگاه علمی کاربردی”
  1. من از لحاظ علمی دانشگاه آزاد و علمی کاربردی رو مقایسه نمیکنم، من خودم دانشگاه تهران درس خوندم و هیچی هم پول ندادم و واقعا اساتید خیلی وقت نمیذاشتند حتی توی آزمایشگاه نمیومدن و ما خودمون مجبور بودیم کار رو پیش ببریم. حرف من اینه که هزینه دادن اون هم ترمی ۲۲ تا ۲۳ میلیون خیلی زیاده که دانشگاه آزاد میگیره.

  2. همیشه چه در ایران چه در دنیا بهترین دانشگاه ها، رایگان هست !!!!!!”مثل هاروارد ام آی تی برکلی استانفورد …”

  3. دانشگاه باید بستری برای تحصیل و كسب علم باشد و در جهت رشد فردی و تربیت دانشجویان فعالیت كند كه متاسفانه با جدی گرفته نشدن قوانین و بی اهمیت بودن به مسئله ی عفاف در دانشگاه ها و حفظ و رعایت بدیهیات اخلاقی، عرفی، شرعی این امر میسر نخواهد شد؛ و آسیب های جدی را در چهارچوب خانواده، نظام جمعی، تربیت فرزندان و… به دنبال دارد، كه جبران ناپذیر است.

  4. امروزه و در قرن بیست و یكم یكی از مهمترین و پرثمر ترین انواع جنگ، جنگ نرم است و از ابعاد حساس این جنگ، بحث حجاب و عفاف است كه همواره مورد تاكید قرار گرفته است. دشمن همواره در تلاش برای سست كردن بنیان های انقلاب اسلامی و جامعه اسلامی است و جامعه ی هدف آن قشر نخبه، و جوانان و سرمایه های وطن می باشد؛ و رسالت ما ایستادگی در مقابل هرگونه تهاجمی است كه پیكانش سمت وطن چرخیده باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برو بالا