سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

اقتصاد رفتاری چیست؟

صفحه اصلی » عمومی, مقالات » اقتصاد رفتاری چیست؟

 اقتصاد رفتاری چیست؟اقتصاد رفتاری چیست؟

به آخرین خرید خود فکر کنید. شاید خرید شما یک لپ تاپ بوده باشد. ممکن است تصمیم گرفته باشید با انتخاب یک برند معروف تصمیم‌گیری خود را ساده کنید یا شاید برای سفارش خود از وب سایت سازنده نیز بازدید کرده باشید.اما روند تصمیم‌گیری در اینجا متوقف نمی‌شود، زیرا شما اکنون باید مدل خود را با انتخاب ویژگی‌های مختلف محصول (سرعت پردازش، ظرفیت هارد دیسک، اندازه صفحه و غیره) شخصی سازی کنید و هنوز مطمئن نیستید که واقعا به کدام ویژگی نیاز داریدحال ببینیم اقتصاد رفتاری چیست؟ (مقایسه الگوهای مالی دو خانواده با یکدیگر)

اقتصاد رفتاری رشته‌ای است که با روش علمی در فضای روان‌شناسی شناختی، فاکتورهای مربوط به احساسات و اجتماع را در تحلیل و فهم بازارها و عوامل اقتصادی به کار می‌گیرد.در واقع ترکیبی از رفتارشناسی، روانشناسی، میزان قدرت تصمیم گیری و دانش اقتصاد است.اقتصاد رفتاری در تلاش است تا توضیح دهد که چرا فردی تصمیم گرفت به جای انتخاب B به دنبال انتخاب A باشد.

هدف اقتصاد رفتاری این است که به حوزه‌های مختلف کسب و کار، اقتصاد دان‌ها و سازمان‌ها کمک کند تا متوجه شوند چرا مشتریان موارد مشخصی را می‌خرند که به نظر می‌آید در تضاد با تفکر منطقی است. صاحبان کسب و کار و افرادی که در حوزه بازاریابی فعالیت می‌کنند، زمانی که اقتصاد رفتاری را درک کنند می‌توانند با استفاده از قدرتی که از این علم کسب کرده‌اند بصورت مثبت روی تصمیم گیری خرید مشتری تاثیر بگذارند. به همین دلیل است که سیاست‌گذاران از اقتصاد رفتاری استفاده می‌کنند تا مشتریان را بدون اجبار، راهنمایی و تشویق می‌کنند تا خریدی که به نفع سیاست گذاران است انجام دهند.

پیشنهادات سرمایه گذاری مالی برای سال جدید

نمایش مطلب
pestel چیست؟

جنبه‌های مختلف اقتصاد رفتاری

  1. راه حل‌های میان‌بر
  2. چارچوب بندی
  3. ناکارآمدی بازار
  4. منفعت شخصی محدود
  5. عدم تمایل برای کسب زیان
  6. حسابداری ذهنی

www.DigiFiles.org

5/5 - (3 امتیاز)

7 دیدگاه برای “اقتصاد رفتاری چیست؟”
  1. بابت ارائه خدمات با بهترین کیفیت، مناسب ترین قیمت و وقت شناس بودن یک دنیا از شما عزیزان تشکر و قدردانی می کنم.

    در پناه خدا باشید

  2. خاستم یه تشکر ویژه داشته باشم از مدیریت عزیز و تمام بچه های پشتیبانی که تو ظرف این چند روز خیلی مایه گذاشتند و وقت صرف کردند تا بهترین خدمات رو ارائه بدن و الان من خیلی احساس رضایت دارم

  3. دیجی فایلز خیلی عالیه،، درود بر کاربران این مجموعه

  4. چه سایت خوبی دارید! خیلی اطلاعات مفیدی دارید
    مرسی که به روز هستید

  5. کلا من مباحث جدید اقتصاد دنبال میکنم و اقتصاد رفتاری بسیار برای بازاریابی اثر دارد.ممنون از شما

  6. من خودم مدتها درگیر این قضیه بودم
    مطالب زیادی خوندم و پیگیری میکردم تا بالاخره تونستم به هدفم نزدیک بشم. من از وقتی درآمدم ماهی 900 هزار تومن بود تا حالا که نزدیک بیست میلیون شده عملا زندگی من تغییری نکرده.درسته همه چیز گرون شده و خرج و مخارج زیاد اما بازم میشه با این در آمد بدون کرایه خونه خوب زندگی کرد. متوجه شدم همه از بی برنامگی خودم بوده و حالا خدا رو شکر دو ماهی میشه که اوضاع خوبه دوست دارم هر کس موفق شده مدیریت خوبی توی اقتصاد خانوادش داشته باشه بیاد و از تجربه ها و راهکارهاش بگه.از نوع تقسیم بندی و خرج کردن درآمد ماهیانشون بگه.تا بتونیم هم به خودمون هم به تازه کارها کمک کنیم چون من خودم خیلیییییییییی سختی کشیدم تا تونستم موفق بشم.

  7. برای ارائه از مطالب این آموزش استفاده کردم. ممنونم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برو بالا